La fotografia mostra un dels anuncis de BMW on només surt una noia molt atractiva, una frase a la dreta de la noia que posa “You know you’re not the first” i la marca del cotxe anunciant a l’esquerra de la protagonista.
L’anunci presenta un enquadrament limitat on te molta importància el que veiem però també la té el fora de camp, ja que aquest correspon al cos de l’atractiva dona que presideix la imatge. El format de l’anunci és vertical i, per tant, ens suggereix força i fermesa. La dona està fotografiada des de un pla mig curt, ja que just l’enquadrament es talla per sobre del pit per donar més importància al fora de camp. El centre d’interès de la imatge es centra en la dona, sobretot en els ulls, el nas i la boca i en un segon pla la seva mà dreta, ja que són els punts d’intersecció de la regla dels terços. Un altre factor important en la fotografia és la mirada de seducció que llença la dona cap a l’espectador, aquesta es veu potenciada per l’angulació de la imatge (angle zenital). La imatge no té profunditat de camp, i el que realment està enfocat i en primer pla es la noia rossa. La noia està il•luminada a través d’una llum artificial molt cuidada que afavoreix la textura de la pell, donant-li una sensació de gran suavitat. Per últim, aquesta imatge destaca per ser una fotografia de pocs elements i de pocs colors. Destaca el fons negre sobre el qual es situa la noia de pell clara i de cabell ros.
A nivell connotatiu cal destacar que l’anunci presenta un grau d’iconicitat molt elevat ja que representa la realitat tal com és, en aquest cas representa una model natural. Tenint en compte el grau de senzillesa i complexitat podem afirmar que aparentment la imatge sembla senzilla perquè únicament té un element principal que està recolzat per la frase i la marca de l’anunci, tot i això, és un cartell que tot i l’aparença que vol donar a la marca de luxe i distinció, vol donar a més un altre significat al consumidor recolzant-se en la frase. Aquest, vol transmetre al consumidor que tot i vendre un cotxe de segona mà, aquest no perd la categoria que té la marca per si sola. Per tant, podem afirmar que a nivell semàntic és un cartell complex. Per contra, és un cartell monosèmic ja que només té un objectiu i per tant, una única interpretació per part de l’espectador. La imatge es troba dins de l’estereotip de l’atractiu sexual femení i també s’inclou dins de la importància de les dones atractives dins del món de la publicitat i l’automobilisme. L’anunci reforça la importància del fora de camp amb la figura literària de la sinècdoque, de manera que deixa que l’espectador imagini com es el cos de la model que no surt dins l’enquadrament. Com que és un anunci publicitari hi domina la funció suggestiva o exhortativa, que té com objectiu convèncer a l’espectador perquè faci una cosa determinada, en aquest cas comprar un cotxe de segona mà però de la marca BMW, però també hi destaca la funció estètica, ja que el cartell pretén ser atractiu per tal de cridar l’atenció del consumidor. En l’anunci té molta importància el codi especial, ja que justament la protagonista queda enquadrada per sobre el pit, també és important el codi gestual, ja que la model intenta seduir al consumidor amb la mirada, la boca i la posició sensual de les mans. Per últim és important destacar la relació de complementarietat que s’estableix entre la imatge de la dona, la frase i també el símbol de la marca. Aquests es relacionen a través de la comparació entra un cotxe i una dona ja usats.
Per tant, l’anunci amb la frase de “You know you’re not the first”, compara un cotxe ja utilitzat amb una dona. Aquesta comparació es veu afavorida per la frase que afirma a l’espectador que ell mateix ja sap que no serà el primer: ni el primer en estrenar el cotxe ni el primer en “estrenar” a la dona. També pretén fer arribar a l’espectador que la línia de cotxes BMW està estretament lligades a dones molt atractives, elegants i sensuals, és per això que tot l’anunci fotogràfic l’ocupa pràcticament una noia atractiva. Finalment aquests dos significats es relacionen ja que l’anunci és de cotxes de la marca BMW de segona mà, i per tant, acaba suggerint al consumidor que tot i ser cotxes ja utilitzats encara conserven el glamour i el luxe d’aquesta marca.
Aquest anunci va dirigit espacialment a homes, tant joves com adults. Els joves, per exemple, es poden veure identificats com a consumidors en el moment que es treuen el carnet de conduir i, en canvi de comprar-se un cotxe nou, prefereixen comprar-se’n un de segona mà, ja que aquest últim és molt més barat. És en aquest moment on els joves relacionen un cotxe BMW, tot i ser de segona mà, amb dones atractives com la protagonista de l’anunci. En el cas dels homes ja adults, seria pràcticament el mateix. Aquests consumidors reben el missatge que si compren un cotxe de la marca BMW de segona mà podran també relacionar-se amb les dones que van lligades al luxe i al bon gust de la mateixa marca.
Finalment, en forma de valoració personal, l’anunci té unes grans característiques formals que el fan a nivell visual molt espectacular i potent. A més utilitza un recurs força original que es tracta de que a l’anunci gràfic no apareix el producte que s’anuncia, en aquest cas únicament hi apareix la marca en petit i una frase. Per contra, estic en total desacord amb la comparació que es fa amb un cotxe utilitzat de segona mà i una dona, afavorit per la frase que apareix al cartell publicitari. Tampoc estic d’acord en el tracte masclista que té el mateix anunci també intensificat amb la protagonista. La publicitat per guanyar espectadors i sobretot consumidors, utilitza l’atracció sexual en els seus anuncis, però alguns, com en aquest cas, passen de l’atractiu sexual al masclisme i a la utilització de la dona com a objecte. Aquest és un problema que ha de solucionar la publicitat, ja que aquesta és un fenomen de masses i els valors que transmet es transmeten simultàniament a la societat.
L’anunci presenta un enquadrament limitat on te molta importància el que veiem però també la té el fora de camp, ja que aquest correspon al cos de l’atractiva dona que presideix la imatge. El format de l’anunci és vertical i, per tant, ens suggereix força i fermesa. La dona està fotografiada des de un pla mig curt, ja que just l’enquadrament es talla per sobre del pit per donar més importància al fora de camp. El centre d’interès de la imatge es centra en la dona, sobretot en els ulls, el nas i la boca i en un segon pla la seva mà dreta, ja que són els punts d’intersecció de la regla dels terços. Un altre factor important en la fotografia és la mirada de seducció que llença la dona cap a l’espectador, aquesta es veu potenciada per l’angulació de la imatge (angle zenital). La imatge no té profunditat de camp, i el que realment està enfocat i en primer pla es la noia rossa. La noia està il•luminada a través d’una llum artificial molt cuidada que afavoreix la textura de la pell, donant-li una sensació de gran suavitat. Per últim, aquesta imatge destaca per ser una fotografia de pocs elements i de pocs colors. Destaca el fons negre sobre el qual es situa la noia de pell clara i de cabell ros.
A nivell connotatiu cal destacar que l’anunci presenta un grau d’iconicitat molt elevat ja que representa la realitat tal com és, en aquest cas representa una model natural. Tenint en compte el grau de senzillesa i complexitat podem afirmar que aparentment la imatge sembla senzilla perquè únicament té un element principal que està recolzat per la frase i la marca de l’anunci, tot i això, és un cartell que tot i l’aparença que vol donar a la marca de luxe i distinció, vol donar a més un altre significat al consumidor recolzant-se en la frase. Aquest, vol transmetre al consumidor que tot i vendre un cotxe de segona mà, aquest no perd la categoria que té la marca per si sola. Per tant, podem afirmar que a nivell semàntic és un cartell complex. Per contra, és un cartell monosèmic ja que només té un objectiu i per tant, una única interpretació per part de l’espectador. La imatge es troba dins de l’estereotip de l’atractiu sexual femení i també s’inclou dins de la importància de les dones atractives dins del món de la publicitat i l’automobilisme. L’anunci reforça la importància del fora de camp amb la figura literària de la sinècdoque, de manera que deixa que l’espectador imagini com es el cos de la model que no surt dins l’enquadrament. Com que és un anunci publicitari hi domina la funció suggestiva o exhortativa, que té com objectiu convèncer a l’espectador perquè faci una cosa determinada, en aquest cas comprar un cotxe de segona mà però de la marca BMW, però també hi destaca la funció estètica, ja que el cartell pretén ser atractiu per tal de cridar l’atenció del consumidor. En l’anunci té molta importància el codi especial, ja que justament la protagonista queda enquadrada per sobre el pit, també és important el codi gestual, ja que la model intenta seduir al consumidor amb la mirada, la boca i la posició sensual de les mans. Per últim és important destacar la relació de complementarietat que s’estableix entre la imatge de la dona, la frase i també el símbol de la marca. Aquests es relacionen a través de la comparació entra un cotxe i una dona ja usats.
Per tant, l’anunci amb la frase de “You know you’re not the first”, compara un cotxe ja utilitzat amb una dona. Aquesta comparació es veu afavorida per la frase que afirma a l’espectador que ell mateix ja sap que no serà el primer: ni el primer en estrenar el cotxe ni el primer en “estrenar” a la dona. També pretén fer arribar a l’espectador que la línia de cotxes BMW està estretament lligades a dones molt atractives, elegants i sensuals, és per això que tot l’anunci fotogràfic l’ocupa pràcticament una noia atractiva. Finalment aquests dos significats es relacionen ja que l’anunci és de cotxes de la marca BMW de segona mà, i per tant, acaba suggerint al consumidor que tot i ser cotxes ja utilitzats encara conserven el glamour i el luxe d’aquesta marca.
Aquest anunci va dirigit espacialment a homes, tant joves com adults. Els joves, per exemple, es poden veure identificats com a consumidors en el moment que es treuen el carnet de conduir i, en canvi de comprar-se un cotxe nou, prefereixen comprar-se’n un de segona mà, ja que aquest últim és molt més barat. És en aquest moment on els joves relacionen un cotxe BMW, tot i ser de segona mà, amb dones atractives com la protagonista de l’anunci. En el cas dels homes ja adults, seria pràcticament el mateix. Aquests consumidors reben el missatge que si compren un cotxe de la marca BMW de segona mà podran també relacionar-se amb les dones que van lligades al luxe i al bon gust de la mateixa marca.
Finalment, en forma de valoració personal, l’anunci té unes grans característiques formals que el fan a nivell visual molt espectacular i potent. A més utilitza un recurs força original que es tracta de que a l’anunci gràfic no apareix el producte que s’anuncia, en aquest cas únicament hi apareix la marca en petit i una frase. Per contra, estic en total desacord amb la comparació que es fa amb un cotxe utilitzat de segona mà i una dona, afavorit per la frase que apareix al cartell publicitari. Tampoc estic d’acord en el tracte masclista que té el mateix anunci també intensificat amb la protagonista. La publicitat per guanyar espectadors i sobretot consumidors, utilitza l’atracció sexual en els seus anuncis, però alguns, com en aquest cas, passen de l’atractiu sexual al masclisme i a la utilització de la dona com a objecte. Aquest és un problema que ha de solucionar la publicitat, ja que aquesta és un fenomen de masses i els valors que transmet es transmeten simultàniament a la societat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario