Aquesta imatge es el cartell publicitari del festival del cinema celebrat a Sitges. Tant el disseny com l’elaboració del cartell el va realitzar l’empresa madrilenya China.
En la imatge podem
observar a baix a la dreta un nen vestit
de boy scout, que porta els ulls tapats amb un espècie de mocador. Té
subjectats amb la mà dreta un conjunt de globus en forma d’ulls ensangonats. Al
seu costat dret hi ha un gos petit que està mirant al nen. Al la dreta de la
imatge al darrere i a la meitat situem l’església
de Sitges enlairada damunt d’una roca.
La imatge té un
enquadrament vertical i es tracta d’un pla general ja que l’entorn té la
mateixa importància que els altres subjectes.
El centre d’interès
de la fotografia es el nen que està subjectant els globus; això ho relacionem
directament amb el pes visual, ja que el personatge està situat a la dreta del
cartell. La part esquerra on es troba representada l’església, que tot i tenir
unes dimensions més petites es capaç d’equilibrar la part dreta que és la que suporta més pes
visual.
Quant a les línies
dominants podem observar que el nen amb els globus, l’església i el gos
formen línies verticals molt marcades
igual que les línies corbes que es poden observar en els ulls, aquest tipus de
línies estan en contra posició de la línia de l’horitzó que és molt difusa, ja
que casi no s’aprecia.
La imatge està
composada a partir de la regla dels terços. En els punts d’intersecció estan
col·locats el nen amb els globus i
l’església, fet que provoca que aquests elements tinguin més importància i fan que l’espectador es fixi
ràpidament, això es degut al pes visual de la imatge.
El cartell té dos
jocs de mirades; per una banda, un
protagonitzat pel gos que mira fixament al nen, i per l’altre, el nen que està
en posició de mirar a l’espectador però no ho pot fer perquè té els ulls
tapats, curiosament, ell porta a la mà un conjunt de globus en forma
d’ulls. Aquests dos personatges
formarien una antítesi de joc de les mirades, ja que el gos si que mira el nen,
però aquest últim no pot mirar a l’espectador.
L’angulació de la
imatge es tracta d’un angle o pla mig i frontal.
Respecte a
l’enfocament i la profunditat de camp, podem observar que la imatge té profunditat
de camp perquè tot i tenir el fons difús, es pot observar clarament tots els
elements de la imatge.
La il·luminació que
conté la imatge es tracta d’una llum del matí ja que il·lumina amb tons frescos
i apastelats i difumina els detalls llunyans. També utilitza una llum plana,
que és aquella que il·lumina els objectes en un dia ennuvolat, tal i com es pot
observar a la imatge.
Finalment podem
afegir que la fotografia disposa d’uns colors pastel, difusos, amb tons marrons i grisos (colors apagats),
que contrasten amb els grans ulls blancs amb sang que tenen l’iris de color
blau, marró o verd. Aquest últims colors són més marcats i clars.
Com a conclusió es
pot recalcar que estem davant d’un cartell composat a partir de la regla dels
terços, que està totalment equilibrat i que busca el contrast a partir del joc
de mirades, la profunditat de camp, la il·luminació i els colors.
No hay comentarios:
Publicar un comentario